TBT 2017 ★
Hej fina!
Hoppas att er jul varit amazing! Bilder från min jul kommer inom kort.
Sitter här just nu och har feber, tror jag. Amen alltså för i h*lvete, känner jag. Jag kan ju inte åka på varenda förkylning som jag stöter på. Not fair. Som tur är är jag ändå ledig denna veckan.

Hur som, idag tänkte jag köra en tillbakablick på mitt 2017 i bilder. Vill ni läsa mer om de olika händelserna finns en länk under varje bild.

Jag cuttade håret! Blev väldigt nöjd men nu är jag sugen på att ha det långt igen.

I februari åkte jag med päronen för att hälsa på kusinen med familj i Norge

Det var väldigt mysigt och jag överlevde skidturen.

Jag firade påsken i Örkelljunga. Den första påsken på länge som inte innehöll skolstress(panik).

Min födelsedag firades som vanligt på tre sätt. Restaurang med föräldrarna på själva födelsedagen, brunch med släkten en söndag och så en utekväll med vännerna en kväll. Middagen med vännerna var fantastico!

Hade en ljuvlig långhelg i Örkelljunga tillsammans med min bror, svägerska och lite vänner. Det blev ju typ sommarens enda sommar.

Ljuvligt!

Spenderade en hel del sommarkvällar på den här platsen, tillsammans med familjen.

Det blev en weekend i Alicante, vilket var hur fint som helst! Badade i lyx!

Kanske världens finaste hotellfrulle!

Fyllde min semester med en hel del ljuvligt. Träffade vänner, åt middagar på uteserveringar och såntdär. Detta inlägg blev dessutom uppmärksammat av Blogg.se vilket såklart gjoprde mig väldans happy!

Jag var med som ledare på scoutläger på Vässarö. Det var väldigt mysigt, kidsen var ljuvliga, men jag skippar lägret sommaren 2018. Behöver liksom semestern för att slappa, inte slita.

Hade en mysig dag tillsammans med min fatastiska peppkomopis, Malin. Underbart att bara chilla runt på stan en hel dag.

Tillsammans gick vi på en vernissage och tittade på finaste Emmas tavlor. Emma har jag ett bra tag sett upp till och i år tog jag tag i att träffa henne. Hoppas att jag får se mer av dig under 2018. ★

En dag, efter jobbet, hade jag och William picknick på Gröningen. Ibland är det de små spontana studerna som blir de bästa minnena.

En söndag i juli lyckades jag få med mig familjen på en roadtrip på Österlen. SÅÅ mysig dag! En av årets bästa dagar.

Under året har jag möbelerat om en del i läggan. Soffan åkte ÄNTLIGEN ut och in åkte en gammal skänk från päronens vind. In åkte även en korgstol från päronens vind (guldgruvan) och det har blivit mycket mer min stil här inne.

Även skrivborden åkte på en liten rotation och även om det nya sättet inte var mer praktiskt, så vart det mycket finare.

Med lite våld och vaseline lyckades vi klämma in en liten kräftskiva. Jag älskar kräftskivor vääldigt mycket. Mycket mer än påsken.

Sen bar det av till Samos! Livets kanske ljuvligaste resa! Jag njöt och njöt och njöt och livet kändes så himla enkelt där. Det var jag som hittade resan och mina föräldrar kysser nästan mina fötter för denna upptäckt.

Fantastiskt hotell med världens bästa personal.

HUR mysigt? Här finns fler bilder

I september blev det en mysig utflykt med päronen igen. Det blev Råå, tomatens hus och enkla ting

I år startade William Matkooperativet. Även om jag inte handlar där så ofta som jag lovade, så är jag en VÄLDIGT stolt kompis.

Fick en helg i Stockholm i födelsedagspresent av mamma och pappa.

Hade det väldigt mysigt där med mamma.

Många stunder i år har varit värda att skåla för, ska bli bättre på detta 2018.

Ritade för en skyltning till bokhandeln i Örkelljunga. Absolut värt att skåla för! Och blev så himla stolt över teckningen ovan.

Har yogat och mediterat en del detta året. Men ändå alldeles för lite. Detta måste bli ett av mina nyårslöften för 2018.

Har varit på lite hajker med scouterna detta året också. Men tror som sagt att jag vill dra ner lite på den biten. Är väldigt meckigt och dyrt att åka till örkelljunga en kväll i veckan.

Och så var det jul igen. December for ju förbi med en himla fart.