Bilder från Samos ★ Andra delen
Hej fina!
Idag kommer resten av bilderna från Samos.

Den här stranden låg en bit bort från vårt hotell. Den såg ganska härlig ut sådär avskilt inne i en vik. Vi badade dock aldrig där, stigen ner såg livsfarlig ut. Och jag må vara scout, men jag är INGEN bra klättrare.

Vi hyrde bil en dag och körde runt på ön. Samos är ganska litet så vi hann se det mesta under en dag, kändes det som. Den här byn tyckte jag var såå mysig! Minns inte vad den hette dock. Många små butiker och Caféer och restauranger men också betydligt fler turister och högre priser än i vår by.

.. Och stenigare strand.

På bilturen åkte vi även till ett vattenfall. Först gick man ett par km i skogen och sedan kom man till en bäck/å. Så fick man vandra i vattnet (iskallt) mellan bergen för att komma till vattenfallet. Det var så klart väldigt torrt just nu och jag vet inte om det var ett större vattenfall om man klättrade ännu högre upp. Jag antar det, för detta var ju ganska fjuttigt. Men det var roligt och fräckt iallafall!

Så himla vackert!

Denna bilden tog jag väldigt nära vårt hotell. Som ni ser låg det ganska avskilt och "ödsligt" men ändå relativt nära till stranden och restaurangerna. Det gjorde att det var väldigt tyst och lugnt där.

Bartendern i poolbaren var amazing. Drinkarna var så himla goda och hade fina råvaror och han visste verkligen vad han gjorde. I Helsingborg tycker jag ärligt talat att det är svårt att få tag på en god drink, och beställer man en avancerad drink så suckar bartendern. De vill helst bara servera öl. Men denna snubben verkade gilla sitt jobb och blev bara glad när han fick göra drinkar istället för att bara hälla upp coca cola till kidsen.

Detta var dock mammas drink, den var mer "Instagram-vänlig" än min.

Jag åt mest bläckfisk, skaldjur och lamm. Inte helt fel! Detta åt jag sista kvällen på min favoritrestaurang. Grillade gambas (tror jag att det heter?) med aioli och hemmagjorda pommes. Mums!

Till sist tänkte jag visa lite bilder från hotellet. Stilen var lite bohemisk, skulle jag kalla det. Pappa sa att det såg ut som i Mamma Mia-filmen. Dörrarna var målade väldigt tjusigt!

I det stora rummet var en båt uppritad på väggen. Också väldigt tjusigt!

Vi hade en väldigt stor balkong som jag spenderade en hel del tid på. Här dracksdet vin och åts chips och spelades Yatzi, SkipBo och Uno. Men mest dracks det vin. Till höger ser ni en trappa som var vår privata trappa upp till balkongen och rummet.

Utsikten från balkongen bestod va träd. Inget blått hav, men mysigt med träd också!

Av någon aldrig fotade jag aldrig vårt hus från utsidan men husen hade ungefär den här stilen. De var lite olika. Det är uppbyggt för att likna en gammal grekisk by. På taket av det hus ni ser på bilden fanns en allmän takterass.

Här ser man lite tydligare hur det såh ut. Visst är det helt otroligt mysigt? Och ser ni den stora "mattan"? Den är gjord som mosaik av småstenar från stranden. Sådana fanns det lite här och var.

Om jag ska till Samos igen skulle jag gärna bo på detta hotellet. Kan verkligen rekomendera det. Det var, som ni ser, så himla mysigt och personalen var supergullig och kunde jättebra engelska. När vi kom dit tog de oss i hand och bjöd på juice och gick med varje par/familj till respektive rum och visade runt på området. När vi skulle åka hem kom de alla och tog i hand och sa hejdå och vinkade av oss. So cute!

Hotellet heter Sirena Residence & Spa men just vår del hette Sirena Village.

Bilder från Samos ★ Första delen
Hej fina!
ÄNTLIGEN har jag haft tid och ork att ta tag i bilderna från resan. Dock är det så himla många bilder så jag delar upp det i flera inlägg. Men det gör ju det bara extra härligt för er, tänker jag!

packningen spenderades med vin och lite "Louise-tapas" bestående av babybel, serranoskinka och chips med dipp. Härlig kväll!

Var sååå taggad!

På flyget lyxades det med vin och tapasbricka. Åt denna tapasbricka när jag flög till Kroatien förra året också, föredrar den STARKT framför den där flygplansmaten som kostar lika mycket.

Hotellet var amazing.Kanske det mysigaste någonsin! Detta fotot är dock från systerhotellet, vårt hotellrum var lite mer avskilt och hade en lite annan stil. Bilder kommer i nästa inlägg! Det var dock bara 10 meter mellan hotellen och det var här vi badade, drack drinkaroch käkade frulle.

Under resan läste jag en del ur denna fantastiska boken - The Secret. Blir så lycklig och inspirerad av den. Tips tips! ★

Vår by, Votsalakia, låg längs kusten men en dag fick vi för oss att trava upp på berget för att komma till en liten by som låg där uppe. Thank GOD att det blåste, annars hade jag nog inte suttit här idag. Tog detta fotot från ett Café där uppe i byn. Tycker det ser så magiskt ut när horisonten fadas ut med himlen.

Det var en ganska tråkig by. Vartannat hus var obebodda ruckel med igenspikade fönster och uppruttnade dörrar. Nerlagda restauranger och stängda bagerier. Det såg nästan lite sorgligt ut. Men utsikten var ju allt annat än sorglig iallafall!

Detta var vägen upp till bergsbyn. Väl nere gick vi vilse bland olivträden, haha!

Här var min lilla sovalkov den veckan. Så mysigt! Sov dock inte särskilt bra för det var storm( mycket blåst) nästan varje natt och även tuppar, hemlösa hundar och gud vet allt som väsnades. Men inga människor, ingen musik, ingen trafik - ändå härligt att vara på landet!

Tuppen väckte mig plikttroget 07:00 och jag låg många morgnar och stirrade upp i taket. Läste någonstans att det ger en bra vila att stirra upp i taket, och detta vackra trätak ville jag gärna stirra upp i.

Denna bilden får avsluta dagens inlägg. Det finns många härliga bilder kvar, så håll utkik !

Hold on ★
Hej fina!
Hoppas att ni mår superduperbra! Till min stora glädje ser jag i statistiken att läsarsiffrona varit höga sen jag kom hem från Grekland. Jag ser tydligt att ni väntat på min och säkert på bilder från resan. Och jag blir såå glad över att se att ni verkligen finns där och vill läsa mina inlägg. Det är ju en hel del bilder som ska redigeras och så vidare och jag har helt enkelt haft mycket att göra sedan jag kom hem.

Jag har tid att ta tag i det imorgon så jag hoppas att ni håller ut!

Resan var hur som helst väldigt väldigt härlig. Det är något speciellt med grekland, människorna där är så kärleksfulla. Hotellet var det mysigaste jag bott på någonsin på en resa. Ni kommer att få se mycket av det i bilderna.

Ett STORT TACK till er som följer min blogg. Det betyder otroligt mycket för mig.

Massa kärlek till er
Blogg-adress
Just nu är jag up in the sky ★
Hej fina!
Hoppas att ni har det bra. Det har jag! Just nu är jag ovanför molnen och chillar med en bok, musik i lurarna och något gott att äta på. Idag är ÄNTLIGEN dagen här då jag ska till Samos. Ska bli djävulskt skönt med sol, värme och ett miljöombyte som kan få mig att se livet ur ett annat perspektiv.

Har längtat hjäl mig efter denna resa. Nästan så att jag ett tag blev orolig att jag längtat isönder det, men så illa blev det inte.

Jag har funderat lite över hur och vad jag ska göra för att njuta maximalt av denna resa:
★ Dricka drinkar
★ Dricka milkshake
★ Sola
★ Läsa böcker
★ Lyssna på skön musik
★ Lyssna på inspirerande podcaster
★ Äta god mat och precis det som jag är sugen på
★ Inte skämmas en sekund över min kropp
★ Ligga på luftmadrassen i havet
★ Fota massor
★ Spela Yatzi, Uno och Skipbo på balkongen/terassen
★ Inte kolla så mycket på sociala medier (bara lägga upp)
★ Stanna upp och njuta
★ Bevisa för mina föräldrar att det är en ära att få ha med sig mig på semestern

Detta inlägg är tidsinställt men hur svårt är det att gissa vad man gör på planet? See you soon ★

Längtar efter Grekland ★
Inte många dagar kvar nu. Närmare bestämt 4. Om 4 dygn sitter jag och dricker en drink på en uteservering iklädd tunn klänning. Eller så sover jag, den risken är rätt stor med tanke på att jag måste gå upp typ 2 på natten den morgonen. Hur som så är jag i Grekland i varje fall. Och oavsett om jag sover eller drinkar så kommer jag att njuuuuta!